Koronakrisen inspirerte til nytt butikkonsept

Med koronakrisen kom også nye måter å hjelpe kundene på. Nå tar vi med oss erfaringene og endrer måten vi driver butikkutsalget vårt på.

- Hvordan kan kundene få en enda bedre opplevelse med oss når de skal ha nytt bad? Mer og bedre tid med hver kunde, er et av tiltakene vi gjennomfører nå, sier daglig leder Bård Lyng Olsen hos oss i Bademiljø Fauske Rør.

Siden i vinter har vi jobbet med å gjøre kontakten med kundene enda bedre. Litt uventet ga koronakrisen drahjelp i arbeidet med å finne nye og bedre måter å drive butikkutsalget på og som samtidig gjør kundene mer fornøyd.

- KUNDENE ØNSKER MER OG BEDRE TID MED OSS

Under koronakrisen fortsatte baderomsprosjektene som var satt i gang stort sett som planlagt for kundene, men med de anbefalte avstandsreglene, hyppig håndvask og antibac. Butikken hadde vi åpen etter avtale med kundene våre. Med korona kom videomøter, Facetime-samtaler i butikkutstillingene og avtalte kundemøter i butikken. Det har gitt mer tid til å veilede og gi råd til kundene.

- Vi ser at når kundene avtaler tid med oss for å planlegge det nye badet sitt, kjøpe nytt toalett eller dusj, får vi veldig god kontakt med kunden og enda bedre kvalitet på møtene og gjennomføringen av baderomsprosjektene, forteller Bård hos oss.

Siden i vår har terskelen blitt mye lavere for å ta i bruk digitale måter å kommunisere og handle varer på. Med mye tid hjemme har mange tatt i bruk de digitale tjenestene på nettsidene våre. Mange har hentet inspirasjon på nettsidene, tegnet badet selv, testet baderomskalkulatoren og booket møter med vår baderomsdesigner eller rørleggere via nettet. Dette er nettjenester som har vært tilgjengelig lenge, men som brukes adskillig mer nå.

Bestill baderomsdesigner eller rørlegger hos oss 

- Erfaringene med at kundene avtaler tid for å besøke butikken i kombinasjon med digitale tjenester er så gode, at vi vil fortsette med denne måten å drive butikken på videre, sier Bård.

BYGGER OM BUTIKKEN

Vi er nå i full gang med å bygge om butikken til et Bademiljø-studio. Det vil si at lokalene blir skreddersydd til gode kundemøter. Baderomsutstillingene i studioet vil vi bruke aktivt i kundemøtene i kombinasjon. I tillegg vil vi ha informasjonsskjermer som viser alternative løsninger. Studioet vil bli like inspirerende som før, men uten direkte salg av småvarer over disk. Det nye studioet vil stå ferdig senere i høst.

Den største forskjellen vil være at kundene våre avtaler tid for å møte oss i studioet. Alle kan avtale tid med oss på telefon, e-post, sende oss meldinger og booke tid fra nettsidene våre.

GARANTERER SVAR INNEN 24 TIMER

Vi har innført 24 timers svargaranti. Det vil si at alle som tar kontakt, skal få svar innen 24 timer, også i ferietiden og helger.

- Vi kan si det slik at vi stenger butikkdøra for det tradisjonelle besøket i butikken hvor kundene bare stikker innom. Det er ikke alltid det passer å ta fri fra jobb for å rekke en butikk før stengetid, derfor avtaler med kunden når vi skal åpne butikken, sier Bård hos oss.

Hvis det passer best for en kunde å komme til oss klokken 18 en ettermiddag, eller i lunsjen, da avtaler vi det. Vi er ikke bundet til de tradisjonelle åpningstidene.

Kontakt oss!

TRENDEN ER Å HA ÅPENT NÅR DET PASSER KUNDEN

Vi tror at vi vil se mer av slike tilpasninger som vi nå gjør også i andre fagbutikker fremover, fordi måten vi handler varer og tjenester på endrer seg.

- De tradisjonelle fagbutikkene er nødt til å tenke på nye måter og kombinere digitale løsninger og fysiske butikklokaler. Det gjelder ikke bare på Fauske. Vi legger ikke ned butikken, vi gjør oss bare enda mer tilgjengelige for kundene på andre og nye måter, understreker Bård hos oss.

Velkommen til å avtale tid i butikken!

La deg inspirere av flere flotte bad

Nyttige verktøy for deg som skal pusse opp badet